zaterdag 30 maart 2013

DIY || Vrolijke kaarten!



Hallo lieve lezers!

Vandaag staat er een leuke DIY op de planning! Vandaag laat ik zien hoe ik mijn kaarten altijd maak. Misschien zie je wel eens van die mooie kaarten, en ik laat zien hoe je die maakt! Bij de Action kan je een heleboel spulletjes kopen om zelf kaarten te maken. Blokken met gekleurd papier, bloemetjes, frutseltjes en van alles en nog wat. Ik kom daar ook wel eens om eens grondig inkopen te doen voor mijn kaarten!

Benodigdheden

  • Een kaart, zonder iets erop. Kan je ook bij de Action kopen of bij andere winkels.
  • Een printer & een computer
  • Potloden en/of aquarel potloden.
  • Een Borduurschaartje of een nagelschaartje
  • Een kommetje met water en een aquarel penseel. (indien je met aquarel potloden werkt, deze zijn te koop bij action.)
  • Een middel dik vel papier waar je wel op kan printen. 
  • Blokken met gekleurd papier, versierd papier en printjes. (Hema verkoopt deze ook. ) 

Oke, als je al deze spulletjes hebt, kunnen we beginnen! 

Eerst print je een leuk patroontje uit, ik gebruik deze:
Magnolia stempels

Deze knip ik in paint in stukjes en de figuurtjes die ik leuk vind, zet ik in Word naast elkaar, en die print ik dan uit op het dikke vel papier. Dit moet op dik papier omdat je papier dan niet kreukelt als je met water er overheen gaat bij aquarel. Sowieso is het mooier, en het is steviger en zal dus niet doordrukken met lijm. 

Kleur je figuurtje in, en knip hem met een borduurschaartje uit, of met een klein nagelschaartje. Daarna leg je het figuurtje in je handpalm en strijkt er met het handvat ( de bolle kant van het schaartje) over het figuurtje. Zo bolt het een beetje op. Laat dit gewoon even aan de kant liggen.

Pak nu de naturel kaart. Knip wat leuke stukjes, van blokken die je leuk vind en plak die op. Maak er een soort scrap book van! Daarna plak je met pritt (tegen het doordrukken van je figuurtjes en het uitlopen op je kaart) of je plakt ze op met 3D stickertjes die de kaart omhoogbrengen. Dit vind ik niet zo mooi, en kan je bij zulk soort kaarten ook beter niet doen. 


Zo moet word de kaart dan uiteindelijk! Deze heb ik niet zelf gemaakt. Mijn camera wil het even niet doen dus ik kan geen foto's nemen van mijn kaarten. Maar ik hoop dat je het nu een beetje snapt, want het is eigenlijk helemaal niet moeilijk. 


xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat iets leuks achter, het is snel gedaan :)