dinsdag 11 november 2014

Wat ik leuk vind aan de herfst

De herfst is weer aangebroken en het wordt nu toch echt wat kouder. Ik hoor veel mensen klagen over de kou en de regen. Ik vind het tot tegenstelling van de meeste andere mensen, best knus en gezellig. Ik ga je vandaag laten zien wat ik leuk vind aan de herfst, zodat jij misschien iets meer zin hebt in de kou of misschien nog wel meer zin hebt in de kou.





1. Je kunt je veel "gekleder" (zeg je dat zo?) aankleden.

In de zomer heb ik het altijd zo warm dat ik geen zin heb in sieraden omdat ze alleen maar op mijn huis blijven plakken.. In de herfst ben ik juist dol op sieraden en draag ik ze juist. Ook kun je laagjes aandoen wat ook heel leuk staat. Een sjaal staat ook altijd heel leuk, maar ook daar heb ik geen zin in, in de zomer. Maar wel in de herfst!

2. Er komen veel meer accessoires bij!

Denk aan wanten, sjaals, mutsen! Ik hou er van, vooral van sjaals!



3. De wind die een fijn geluid maakt en de regen die tegen je raam aan tikt.

Heerlijk vind ik dit geluid. zo'n harde wind dat je soms het gevoel hebt dat je uit bed wordt geblazen! En die regen tegen je raam! Heerlijk! Vooral dat je je dan bedenkt dat jij in je huispak en je sloffen aan met een grote kop thee of lekker onder de warme dekens ligt en er nog mensen zijn die de deur uit moeten!



4. Je kan weer truien aan.

Ik weet niet of dit voor iedereen opgaat, maar ik ben dol op truien!!!

5. De herfst heeft mooie kleuren! 

De herfst heeft gewoon hele mooie kleuren. Ik houd wel van donkere kleuren en van okergeel, bordeaux rood, leger groen enzovoorts!

6. Nat regenen omdat je naar huis moest fietsen en daarna je pyjama aan en... chocolademelk drinken (en daarbij heel veel biscuitjes!).

Als ik van school kom en ik heb weer het geluk gehad dat ik een plensbui op mijn kop kreeg, dan vind ik het heerlijk om mijn pyjama aan te doen en chocolademelk te drinken!



7. Het vooruitzicht naar Kerst en Oud & Nieuw.

Dit vind ik echt hele gezellige feestdagen! Als het kouder wordt, dan denk ik automatisch naar deze feestdagen!

8. Dat ik weer geurkaarsen kan branden.

Ik weet niet, in de zomer brand ik toch minder kaarsen. Eigenlijk bijna geen.. In de winter wordt het weer eerder donker en kan ik ze weer aan doen. Heerlijk!

9. Dat er kerstverlichting in de stad hangt.

Dit zit er meteen een stuk gezelliger uit! Ook gaan thuis eerder de lampen aan wat ook lekker knus is!



10. Dat ik jarig ben in de herfst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat iets leuks achter, het is snel gedaan :)