maandag 17 maart 2014

Persoonlijk || Tips voor een toetsenweek!

Hallo allemaal!

Omdat wij deze week toetsenweek hebben leek het mij leuk om er een artikeltje over te tikken. De toetsenweek, ook te benoemen als stressvolekakweekwaarbijjebijelkekeerdatjenaarjeplanningkijktflauwvalt.

Een toetsenweek kan behoorlijk veel stress opleveren, daarom heb ik een paar tips!

Tip 1#:  Maak samenvattingen. Ik heb voor alle vakken samenvattingen gemaakt. Die lees ik nu heel vaak door en dan weet ik het op een gegeven moment wel. Voor mij helpt het om de tekst voor te lezen alsof je een presentatie doet. Als je dit vaak genoeg doet zul je zien dat je het op een gegeven moment uit je hoofd weet.

Tip #2: Eet gezond! Wist je dat bananen tegen zenuwen helpen? Naast dat zijn bananen ook heel erg gezond! Veel fruit eten is goed, en vroeg gaan slapen natuurlijk ook ;)

Tip #3: Beloon jezelf na het leren! Pak bijvoorbeeld iets lekkers (fruit dan hé :P) na het leren, of ga even naar buiten. (Dat kan wel met dit heeeerlijke weer). Het beste is niet om aan je telefoon te zitten of op de computer te gaan, het is moeilijk om daar mee te stoppen.

Tip #4: Dit is een hele belangrijke tip. Begin op tijd met het leren! Als je dat doet scheelt het al een hele hoop stress!

Tip #5: Maak een goede planning, vraag desnoods je ouders om hulp bij het maken! Een planning maken zorgt ervoor dat je rustig kunt leren omdat alles netjes is opgeschreven is en overzichtelijk.

Tip #6: Stel een doel in voor jezelf, zoals: Als ik nu goed mijn best doe mag ik die nieuwe blush kopen, of vrijdag komt mijn beste vriendin logeren!


Nou dit waren mijn tips! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs,

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat iets leuks achter, het is snel gedaan :)