maandag 13 mei 2013

Persoonlijk || Catrice vs. Essence

Haai allemaal! Vandaag een battle. Ons leek het leuk om een battle te doen tussen de 2 bekende budgetmerken Essence en Catrice. Welk merk vinden wij het beste? Is er nog verschil op het gebied van nagellak of oogschaduw, mascara's? Wij testen het voor jullie!




                                                                         VS.


Nagellak
Voor de nagellak vinden wij Essence beter. Waarom? Catrice had eerder super leuke kleurtjes en ze waren ook nog eens goed. Ze zijn wel altijd duurder geweest dan Essence, maar voor die nagellakjes, wauw! We hadden het er natuurlijk wel voor over, en jullie denk ik ook wel. In de laatste paar maanden, vinden wij dat de Catrice nagellakjes zeer achteruit gegaan zijn. Ze dekken niet meer goed, en de prijs is ook nog eens omhoog gegaan! Jammer, want wij vonden de nagellak potjes en de namen van de lakjes altijd heel leuk en het stond leuk in onze stash. Het nieuwe kwastje lakt echt voor geen meter, en het voelt meer nep aan. dan vind ik Essence nog chiquer! Ook vind ik de kleurtjes mij niet aanspreken, ik heb alles al voor mijn gevoel, of ze zijn te fel. Essence heeft ook wel namen, maar die vonden we minder leuk en de potjes vonden we er ook minder mooi uitzien. Op nagellak gebied is Essence dus de beste vinden wij. Zeker na de vernieuwing van de schappen zijn er een heleboel nieuwe kleurtjes bij gekomen. De kwastjes zijn echt heel fijn, en de lakjes dekken goed. Ze hebben leuke kleurtjes en zijn van goede kwaliteit. En dat dan nog goedkoper ook!

Oogproducten 
Qua oogproducten vind ik de oogschaduwen van Catrice leuker! Let op! Ik zeg leuker, dat betekend niet dat ik ze beter vind. Ze zijn leuker omdat ze meer kleurtjes hebben, ze allemaal een eigen naam hebben, en ze gewoon prachtig zijn! Qua kwaliteit vind ik ze gelijk. Bij allebij de merken zijn er oogschaduws die iets minder pigment hebben, of die minder mooi zijn dan ze eruit zien. Ogschaduws zijn dus gelijk vind ik. Mascara's zijn niet gelijk, ik vind, persoonlijk, Essence beter. Lekker goedkoop en ze zijn goed, lees nog even onze review van de Essence Get Big! Lashes Volume Boost Mascara. Die vind ik geweldig! Ik heb ooit wel eens een paar mascara's geprobeerd van Catrice, maar ik vind ze niet goed. Ik weet niet zo goed waarom eigenlijk, het was te hard voor mijn ogen, het zat niet lekker. Ook moest ik zeker wel een paar lagen aanbrengen voordat je pas een beetje zag dat ik mascara op had. Verder vind ik dat Catrice wel erg creatief is in het maken van oogproducten! Zoals nu het nude palet, die vind ik wel een beetje lijken op het Naked palet. Dat vind ik erg leuk, zo hebben mensen die niet zo veel geld hebben, toch nog een soort van Naked palet. Goed werk! Maar op ooggebied vind ik dus Essence en Catrice gelijk aan elkaar.. Sorry geen winnaar in deze categorie!

Foundations
Foundations, lastige categorie. Ik vind foundations zelf niet zo interresant, waarom niet? Ik vind dat mijn gezicht er heel nep van uit gaat zien, je ziet vaak alle schilfertjes op je huid en dat vind ik niet mooi, vaak heb je ook nog de verkeerde kleur. Maar dat zal ook wel aan het feit liggen dat het budgetproducten zijn. Ik vind het gewoon niet mooi bij mezelf staan. Daarom koop is ze bijna nooit! Maar als ik dan toch een kant moet kiezen.. Catrice. Dat vind ik de beste. Essence foundations hebben vaak een oranje ondertoon, heel lelijk, Catrice heeft dat minder. Ze dekken vaak ook beter vind ik en staan mooier op de huid. Ik vind ook dat ze een mooiere verpakking hebben! Dus.. Catrice is de winnaar van deze categorie.

Lipproducten
Lipproducten. Leuk! Ik vind het leuk om lipglossjes te hebben, gek genoeg, heb ik er toch niet heel veel. Ik weet niet waarom. Vaak ben ik te lui om lipproducten op te doen. Vroeger, toen ik een jaar of 10 was, had ik wel veel lipglossjes enzo.. Lipgloss is denk ik wel het eerste waar kinderen mee beginnen als ze een beetje make-up gaan gebruiken. Eerlijk gezegd denk ik dat kinderen van een jaar of 10 het leuker vinden om lipproducten van Essence te kopen, ze zijn lekker shiney en goedkoop! Vaak passen ze overal bij. Maar wij gaan toch voor Catrice, Ik vind de kleuren fantastisch, heel mooi, en origineel. Essence heeft van die standaard kleuren. Catrice heeft juist hele aparte! Ik vind ze ook beter en lekkerder zitten! Catrice wint dus op dit gebied!

Blushes
Blushes jeej! Ook hier wint Catrice, ze hebben veel leuke kleurtjes en ook van zeer goede kwaliteiten! Ook lijken sommige blushes op die van duurdere merken, en zoals ik al eerder zei, is dat erg fijn voor mensen die wat minder geld hebben. Essence heeft ook goede blushes hoor, maar in minder mooie verpakkingen, en niet originele blushes, gewoon standaard en niet interresant. Ik vind de doosjes ook zeer mooi! En de highliter die Catrice heeft, prachtig! Heel mooi, toen ik hem op mijn hand aanbracht in de winkel, wilde ik hem hebben, uiteindelijk heb ik hem toch niet gekocht omdat ik te weinig geld op dat moment had. Maar toch wil ik hem nog steeds graag hebben!

Ik denk dat dit de basis dingen zijn voor een mooie look, lippen, wangen, gezicht en natuurlijk je ogen! Onze eindconclusie... Tja.. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Echt heel lastig. Ik blijf steeds maar eerder naar het Essence schap gaan, maar vind Catrice ook leuk. Toch laat ik van Catrice vaker dingen liggen. Vaak omdat het toch ietsje duurder is denk ik, ik weet het niet. Catrice wint vaker in deze battle. Maar toch loop ik elke keer weer naar het Essenceschap als ik in de Kruidvat sta. Ik vind de dingen die je dagelijks gebruikt denk ik, dus mascara en oogpotlood enzo beter van Essence en de aparte dingen dan van Catrice zoals oogschaduw. Jongens, sorry, ik weet het niet. We kopen vaak Essence maar vinden Catrice op dus bijvoorbeeld lipproducten en blushes leuker!

Bedankt voor het lezen! Liefs, x!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat iets leuks achter, het is snel gedaan :)