woensdag 1 mei 2013

Inner beauty || Ontspannen na een lange werk/schoolweek

Hey lieve lezers en lezeressen! Vandaag, dat ik dit artikeltje online heb gezet, is het vrijdag! Je hebt weekend! Misschien heb je wel een zware week achter de rug. Heb je veel toetsen gehad, veel huiswerk, zeurende leraren, een slecht rapport, zeurende collega's op het werk, overgewerkt enzovoorts, enzovoorts. Tijd om eens lekker te ontspannen en even tijd voor jezelf te nemen, en natuurlijk fris aan je welverdiende weekend te beginnen! Vandaag laat ik je zien hoe je lekker een avondje kunt gaan relaxen, ook vertel ik bij sommige welke producten je het best kunt gebruiken om een lekker ontspannende avond te hebben.

Lekker badderen!
Vrijdagavond, begin lekker met een warm bad. Ik word hier altijd zo rozig van, maar wel een fijn gevoel. De eerste stap is om een lekkere sop erin te doen, zodat je lekker ruikt. Persoonlijk vind ik Kneipp heel lekker, lekker ontspannend. Je kunt eventueel een lekker maskertje op doen. Wat ik fijn vind, is eerst even scrubben, wel een milde scrub. Daarna lekker na verzorgen met een maskertje. Eigenlijk doe ik veel te weinig dit soort avondjes en moet ik het vaker gaan doen, absoluut! Ik ga dus niet veel zo uitgebreid in bad, en heb dus geen favorieten op scrub en maskertjesgebied, helaas voor jullie! Eigenlijk pak ik gewoon wat uit de kast. Ik hou van een milde scrub en daarna een lekker zacht maskertje, het hoeft niet eens zo te werken. Gewoon het gevoel!



Daarna ga ga je je lekker wassen natuurlijk. Was je haren, maar niet zomaar. Doe het zoals kappers het doen. Masseer lekker je hoofdhuid met ronddraaiende bewegingen! Dat voelt heel lekker en het is goed voor de bloedsomloop van je hoofdhuid. Daarna masseer je er een lekkere cremespoeling in! Ook dit doe je maserend. Dit moet je altijd ongeveer 1 tot 2 minuutjes in laten trekken. Mijn favoriete shampoo en cremespoeling is Elvive, de gele fles! Heerlijk rijkt die. De enige reden dat ik mijn haar elke dag was, is omdat ik het anders heel muf vind ruiken. Bij andere shampoo's gaat de geur er al heel snel weer uit, zonde! Maar mijn haar ruikt nog wel fris, in ieder geval niet muf! Maar Elvive is echt, wauw! Super lekker!

Ondertussen als je in bad zit, kun je een lekker boek lezen. Wanneer je geen zin meer hebt in het lezen, was je nog even je lichaam met een douchegel die jij lekker vindt.

Na het bad
Wanneer je uit bad komt, moet je je natuurlijk even insmeren met een bodylotion. Lekker, niet te veel, dan gaat het aan je pyjama kleven en dat voelt niet fijn aan. Ik heb geen favoriet op het moment Lak je nagels even, mijn favoriete kleur is nu blank, of lichtroze. Maakt niet uit van welk merk eigenlijk. Maar als ik dan moet kiezen voor een lekker knalkleurtje, kies ik 240 Sold Out For Ever van Catrice. Mooi kleurtje! Doe het wel zorgvuldig. Haal bijvoorbeeld eerst je oude nagellak ervan af! Gebruik nadat je je oude nagellak eraf hebt gehaald, misschien een nagelriemcreme, als je last hebt van droge nagelriemen. Daarna lak je je nagels in een mooie kleur. Daarna, als je nagellak is opgedroogd, gebruik je een lekkere handcreme. Je handen worden heerlijk zacht!

Je relaxavond begint nu!
Nadat je in bad bent geweest, kan je relaxavondje echt beginnen. Misschien kun je wel een paar vriendinnen uitnodigen, kunnen jullie een lekkere meidenfilm gaan kijken, zoals Alles is Familie! Die heb ik samen met mijn vriendin gekeken, echt even kijken, heel grappig! Misschien wil je geen vriendinnen om je heen en lekker alleen zijn. Dat kan ook. Maar blijf wel lekker relaxt, kijk lekker een filmpje, lees je boek of doe iets anders leuk (haken, breien, zelfgemaakte armbandje maken, tekenen, schrijven??). Maar in beide gevallen, pak lekker een zak chips, zet een glas cola voor je neer en relaaax!!! zzzz...

Hopelijk heb ik je nu een lekker relaxavondje bezorgd. Ik zou zeggen: Relax, ontspan, en begin uitgerust aan je weekend! xx Just About Make-up

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat iets leuks achter, het is snel gedaan :)